Výnimočná patentovaná zmes aktivovaných bezlepkových obilnín, orechov, semienok, ovocia goji a vlákniny psyllium. Je aktivovaná, bezlepková, zásaditá, naturálna - 100% RAW. Kompletný zdroj informácii o HRYZKE je na www.hryzka.sk. Jednoducho povedané výživné, chutné a zdravé raňajky pre celú rodinu.

Pri použití zľavového kódu TNJK01 budeš mať pri každom nákupe HRYZKY cez e-shop zľavu 5%. Je časovo neobmedzený a platí aj pre opakované nákupy. Pri objednávke je potrebné zadať kód do kolonky "Uplatniť zľavový kód" a kliknúť na tlačidlo "Prepočítať".

do e-shopu
Hryzka so zľavou
Objednajte si aktivovanú naturálnu bezlepkovú zmes Hryzka so zľavou 5% s použitím zľavového kódu TNJK01.
Instagram

katka.janurka

Bathory Cross alias Čachtický Krvák

Autor: Katka Dátum: 2.12.2015 Zobrazenia: 2421 x
Na nedeľu 29.11.2015 bolo pár týždňov vopred ohlásené rezkoturistické až zľahka bežecké podujatie Bathory Cross - Čachtický Krvák. Ako názov napovedá, toto podujatie sa konalo v obci Čachtice a trasa viedla zväčša po turistických chodníčkoch v okolí Čachtického hradu, obciach Višňové a Hrachovište a vrchu Veľký Plešivec. Jednoducho v srdci CHKO Malých Karpát - malé, ale predsa milé. :)

My s Petríkom sme sa o tejto akcii dozvedeli vďaka sérii nešťastno-šťastných udalostí, počnúc nechtiac zrazeným mladým danielom, autom v servise a končiac bežeckou návštevou kamarátky v prerobenej útulnej Maringotke pod Sluncem v kopaničiarskom kraji Žítková. To ale nie je všetko - ubohý pán uhynutý daniel nám, zdá sa, pritiahol do života ohromný príval pozitívnych udalostí a neprešiel deň, aby sme mu nepoďakovali. Takže ĎAKUJEME. Pár dní pred Krvákom sme sa začali pomaly s kamarátmi dohadovať či a ako v nedeľu pôjdeme. Na Facebooku sa rozbehla riadna mašinéria správ a deň vopred to už sľubovalo silnú bandu účastníkov. Kamarát Jarko Jandúch (ktorého môžete poznať napr. z článku o skúsenostiach s Vibram FiveFingers) sa nám ponúkol, že nás o 7:15 v Ruskovciach vyzdvihne svojou legendárnou povestnou upratanou zelenou dodávkou - a tentoraz v nej mal iba karfiol, banány, obriu rolku paropriepustnej fólie a tristo kusov vercajgu a oblečenia. Nejako sme si tam vyhrabali dve mieste na sedenie. *lol* Ale nie ... sme veľmo povďační, nemuseli sme vstávať o 5-tej na lokálne zriedkavé spoje a ísť tromi prestupmi. :)

Čo sa Krváku týka, tento v podstate 0. ročník akcie bol pôvodne zamýšľaný asi najmä pre domáci ľud obce Čachtice a národy priľahlých končín, a teda s viac turistickými tendenciami. Avšak nakoniec, podľa slov organizátora Mirka Bitarovského - tí, čo mali prísť, neprišli a prišli sme my, tlupa bežcov "zvučnej zostavy" od Trenčína, Bánoviec a okolia. :D A že nás bolo ako dreva - 25 kusov. A tak to pri turistike zostalo len okrajovo a skôr sa preonáčilo do bežeckého rázu. Elán na to veru bol, keďže nás vyburcovalo sľubné počasie s východom slniečka, modrá obloha a pomerne mrazivé ráno, ktoré priam pobádalo k počiatočnému neudržateľno-zbesilému tempu, aby sa človek čím skôr zahrial z tej kosy. :-)

Ako prichádzame s Jarkom na námestie v Čachticiach, vidíme už skupinku známych tvárí - s niektorými sa poznáme zatiaľ ešte len cez internet, no s väčšinou sme už mali možnosť si čo-to aj odbehnúť. :) Takže veľké vítačky a zoznamovačky. S ako prvými sa zhrčujeme s (zľava na fotke) Aďom Michalčíkom, Tomášom Martinkom, Mirkom Bitarovským, Miladkou Doskočilovou Orolinovou (ktorá to s nami po úraze síce nemôže ešte zabehnúť, ale prišla podporiť) :), za ňou Tomáš Podpera, Mirko Letko a Milan Makiš. Kdesi cestou nám mával, ako vždy vysmáááty, Jirko Horníček. :) Už tu tuším, že nálada bude gradovať a nie je to vôbec preto, že Miladka doniesla na ponúkanie jabĺčkovicu. Vyškieram sa a to som si z nej ani nedala. :D

Odkiaľsi z druhého či tretieho auta sa dovalí aj Kubko Vrana, Peťo Husár, Ladislav a Veronika Miščíkovci s hafušou Megi, Marián Adamkovič a Majka Selešová. Keď na Megi zavolám, hneď beží ku mne, ale keď na ňu v polke dráhy prehovorí Petrík, okamžite trieli opačným smerom. :D
Debata sa rozprúdila natoľko, že si až po hodnej chvíli všimnem, že sa mi Petrík kamsi vyparil. :D O desať minút prichádza, hybaj ho, s dvoma pivkami v rukách. Aké typické. Z čachtického námestia vidíme priamo na kostol s pekným kamenným múrom, okolo ktorého sme prichádzali aj autom. V strede je drevená socha Alžbety Báthoryovej, snáď najznámejšej masovej vrahyne v slovensko-maďarských dejinách. Kým čakáme ešte na ďalších prišelcov do 8:30, fotíme sa ešte hádam každý s každým - Miladka zvečnila aj mňa a Majku. :)
Petrík cvaká ako besný, aj neposednú Megi sa snaží zachytiť, za asistencie majteľa Láďu. Fotka ani trochu nevyzerá ako podprahová reklama na bežecké boty od Salomonu a Inov-8. :D
Do toho fotí so zrkadlovkou aj Jirko Horníček, takže je istota, že na fotkách sa nájdu naozaj všetci, vrátane Petríka. :)
Čoskoro už sme, zdá sa, všetci a šinieme si to na stred námestia k drevenej soche Alžbetky. Tu nám Mirko Bitarovský dáva trochu inštrukcií, že by nebolo zlé sa po vrchol Plešivca priebežne čakať a dať si tam spoločnú vrcholovku. :) Ja silne odobrujem tento nápad, lebo sa mi nechce nejako extra rýchlo hnať.
Dúfam, že zostava s menami sedí ako má a nikoho som už nepoplietla. :)

Na hornej spoločnej fotke zľava - horný rad stojace osobnosti: Peter Husár, Martin Sulovský, Miroslav Bitarovský, Tomáš Podpera, Milan Makiš, Miroslav Letko, Jaroslav Jandúch, Mária Selešová, Pavol Lieskoviansky, Ján Mateják a Marián Adamkovič ... prikrčené a čupiace osobnosti: Ladislav Miščík, Veronika Miščíková, ja - Katka von Janurovie, Milada Doskočilová Orolinová, Tomáš Mrco Martinka, Jakub Vrana, Andrej Michalčík, Jiří Horníček, Rastislav Solovič, Jakub Jando, Michal Stehlík, Martin Gleso, Jozef Oprchal a Petra Mojžísková ... a ležiace osobnosti: škriatok Petrík von Janurovie.

Na dolnej fotke v trošku Petríkovsko-Alžbetovskej ksichto-verzii. :D
Socha Alžbety je síce parádne umelecky vystružlikaná, ale za to jej pohľad je priam príšerný a desivý. :D Takúto grimasu by som nechcela mať doma, bohato mi stačia tie Petríkove. *troll*
Pofotili sme sa, čo to šlo a vyrážame trochu skrehnutí na beh.
Tempo sa zvolilo vcelku svižné, nech sa čím skôr zahrejeme ... :)
Bežíme najprv cez dedinu po asfaltových cestičkách, ktoré sú kvôli chladu a tieňu miestami zľadovatelé, až sa skoro hneď rozčapím na zem s tými mojimi ozubenými podrážkami :D ...
Petrík lieta hore-dolu v mikulášskej čiapke s foťákom, pričom všetko a všetkých dokumentuje ...
Z Čachtíc vybiehame po zelenej značke smerom ku hradu ... Kubko si beh po boku Majky zjavne užíva. :)
Tomáš, Andrej a Milan vykradli obchod s prepisovačkami, aby nám posvietili na cestu ... :)
Ja sa značnú časť trasy držím s Miščíkovie famíliou, máme podobné tempo. :)
... Láďo je snáď v najväčšom nadšeneckom ošiali ... :D
... bežiace organizátorské kormidlo ... :)
Marián s vysmiatym Jirkom ... :D
Zo zelenej značky sa pred hradom odpájame po poľnej cestičke a sprava obiehame hrad na žltú značku do Višňového ...
... Jirko zachycuje Petríkov ladný baletno-pivný krok ... :D
... naskytajú sa nám super výhľady na Čachtický hrad ...
... na žltej značke pred Višňovým, slnko je ešte nízko, no čoskoro nás pohladí po tvárach :) ...
... dobiehame do Višňového, dávame chvíľku pauzu a čakáme sa ...
... aspoň máme viac času na obdivovanie šípok :) ...
... a hradu, tentoraz z jeho opačnej strany. :)
Pokocháme sa a začíname stúpať ...
... strmším grúňom po zelenej značke, až výjdeme nahor na križovatku s modrou ...
... odkiaľ je len kúsok ku hradu, a tak sa poniektorí, vrátane Petríka, vyberajú to tam v rýchlosti preskúmať ...
... kým my ostatní pokračujeme kúsok po modrej ...
... a stáčame to doprava - síce po turisticky neznačenej, no zato veľmi krásnej trase ...
... kde sa nám ponúka pohľad na hrad pomedzi stromy a príjemný zbeh klenutým lesným chodníčkom - dokonalá bežecká pasáž, ktorá snáď nikoho z nás nenechala chladným :) ...
... po zbehnutí kúsok nad Višňové sa napájame na medzidedinskú asfaltku a bežíme do obce Hrachovište, kde sa znovu čakáme ... :)
Kostolík v Hrachovišti
... kým chvíľku kecáme, zrazu k nám valí naša bežecká elita, predok nášho voja, o ktorom sme si mysleli, že sú už dávno kdesi hore na Plešivci ... :)
... trošku si však nadbehli mimo plánovanej trasy - asi aby sa zahriali, kým na nás čakali. :)
Taak, keď sme všetci, môžeme vyraziť do najväčšieho stúpania po žltej značke ...
... s Kubkom to značne prežívame, lebo stúpania máme radi ...
... škriabeme sa do kvalitného kopčeka a zo žltej sa napájame opäť na modrú značku ...
... a začíname mať plno výhľadov na hrad a do okolia, keďže les sa tu miestami prerieďuje. :)
Naše osadenstvo priebežne dobieha na vrchol Veľkého Plešivca, niektorí dokonca s mierne úchylnými výrazmi v tvári *lol* ...
... hore naša elitka už čaká a zrejme stihla aj vychladnúť. :)
Našťastie je však výborné počasie, nefúka a slniečko pocitovo dosť hreje - aj posadať na zem sa na chvíľku dá a vychutnať atmosféru.
Petrík fotí aj šumných slovenských chľapcov - vľavo Kubko s Tomim a vpravo slávny superhrdina VranaMan, ktorého špeciálne schopnosti sa prejavujú, keď si vypije a pozvete ho na svadbu. :D
Dobieham na Plešivec aj ja s organizátorom Mirkom, s ktorým nadšene cestou debatujeme o kráse tohto na borovice hojného svetakúta a ako nám obom pripomína vŕšky blízko Bánoviec, na ktoré chodievame behávať - Vysoká, Bradlo a spol. :) ...
... a hore hneď vidím, koľko srandy muži vedia vymyslieť na vrchole jedného kopca s našim Ježišom Pánom a značkovníkom :) (napísala by som Petríkove "rázko*otník", ale to by mohlo niekoho pohoršiť :D) ...
Megi vetrí na vrchole kdejaké divočiny, bujačiny, býky a tuniaky *lol*...
... spoločná vrcholovka :) na fotke chýbajú len naši fotoaparátmani - Petrík a Jirko.
Jirko nám skoro prepadol do priepasti, ale nebojácne našteluval foťák a hybaj ho frčať zapózovať ...
... a sme všetci! :-)
Keď sa väčšina z nás pozberká na odchod, Petrík ešte panoramaticky (použite šípky) zachytáva okolitý výhľad z vrcholu Veľkého Plešivca - je celkom dobrá viditeľnosť a najviac do očí udrie Čachtický hrad a protiľahlé pohorie Považského Inovca.
Panoráma z Veľkého Plešivca v Malých Karpatoch
Fšetci fičia dolu :D, po modrej značke ...
... parádnym bežeckým kľukatým chodníčkom cez lúčno-borovičkový hrebeň ...
... trailík vychutnávajú všetky živočíšne druhy ... :)
... o niečo neskôr vbiehame do súvislejšieho lesného porastu ...
... priebežne klesáme, kľučkujeme pomedzi stromy a minimálne mnou lomcuje taká radosť a uchvátenie, že si musím zľahka zaujúkať na pol hory, aby som to vyventilovala. :)
Z úzkeho chodníčka vybiehame na širšiu lesnú cestu, no na nálade nám to neubralo :-) ...
... všade okolo borovice, popadané šišky a les podobný tým chorvátskym - tak to máme radi. :)
Náš rýchlejší predvoj dobieha ku hradu a obzerá si nádvorie, Petrík zmajstruje Majke super fotku :) ...
Už len kúsok a vraciame sa aj my na miesto spred vyše hodinky a vybiehame na lúčnu plošinku pred hradom, Petrík nás z hradného múru cvaká ... :)
Na hrade to žije bežcami a dobrou náladou :) ...
... peknú pamätnú foto vyfasujú aj naši prepisovačkári, Tomáš a Aďo.
Cupitáme na hrad s Mirkom, Láďom,Veronikou a hafušou Megi :) ...
... stretávam Kubka, tak ho hneď lanárim k hradným múrom ešte raz, vydriapeme si to po štyroch. :D
Petrík fotí dve panorámy hradu a okolia - šípkami sa po nich posuniete.
Panoráma z Čachtického hradu
Krása, no nie? :-)
Po nasatí hradného ducha bežíme do finišu, znovu po zelenej značke, do Čachtíc. S Jirkom cestou debatujeme a zhodujeme sa, že sme ešte dnes takmer nejedli, tak vyťahuje sváču a hodujeme na sušenom ovocí. Spráskali sme spolu celý balíček fíg. Díki! Na chvíľku som dokonca dostala doják z tohto super dňa a uronila slzu-dve. Jirko si toho so mnou zažije. :D V Čachticiach ešte chvíľku navzájom konverzujeme a dohadujeme sa, kto s kým pôjde ako domov.
Lúčime sa s väčšou časťou osadenstva, plní skvelých dojmov. :) S Petríkom chceme ísť ešte do Trenčína, tak nás z Čachtíc neberie Jarko dodávkou, ale naskakujeme do auta k Peťovi Husárovi, spolu s Miščíkfamily a Megi. Auto onedlho cestou odstavujeme pri Zelenej Vode, kde z druhého auta vyskakuje aj Miladka, Mirko, Milan a Tomáš. :) Zraz otužilých ľadových tuleňo-tučniako-medveďov v priamom prenose. Takmer všetci sa nechajú zlákať na 3,5 stupňovú vodu. Poniektorí dokonca aj 2x. Pecka, ja s Petríkom síce tentoraz močíme len hnáty, ale fandíme takýmto počinom mocne. :) Megi si tiež len zľahka namočí labky a Tomáško to sleduje všetko z bezpečnej vzdialenosti suchého brehu. :D
Zobďaleč nás pozoruje kŕdeľ plaviacich sa labutí - toľko monogamie pokope som už dávno nevidela. :D Niektorým trčia len zadky do vzduchu, hlavu majú pod hladinou. :) Po ľadoboreckom kúpeli sa lúčime aj s partiou druhého auta a Peťo nás vyhadzuje v centre Trenčína.
Kým nám pôjde spoj do Ruskoviec, čakáme ešte na Jirka s Kubkom a skočíme s nimi do trenčianskeho pivovaru LANIUS - veľmi príjemný interiér a pivo je tam tak sýte, že pojem Pivný chlieb naberá prekvapivo reálne rozmery. Jirko s nami posedí len chvíľu, no s Kubkom sme ešte zaliezli do kaviarne Sládkovič, kde majú v ponuke aj výborné sypané čaje a rôzne druhy lahodných "raw vegan" dezertov - dali sme si každý nepečenú makovo-slivkovú tortičku. :) Ja som bola ešte z Laniusa z necelého jedného piva tak najedená, že Jeho Sýtosť Johan Sebastian Bach (moje brucho/bachor *lol*) nevedel svoju porciu lahodnosti poňať celú a musela som rozdávať lačných prísediacim. To sa mi nestáva, inokedy sa bijem za každú omrvinku takýchto lakociniek ... aj vychrániť tanieriky treba do poslednej smietky. :D Dúfam, že sa v Sládkovičovi nepreslávime ako tí, čo vždy "idú z túry" a nosia so sebou (p)ohromné blato, lebo zatiaľ to tak vyzerá. Pardon. :)
No a Bathory Cross? :) Na budúci rok je v pláne z tohto príjemného pramálo krvavého priateľského konverzačného pobehania urobiť pravý nefalšovaný závodný Krvák ... budú z toho preteky. :) To je taktiež super a bude sa na čo tešiť. Aj keď aj takýchto pohodových akcií by som uvítala viac, pretože som načerpala toľko pozitívnej energie, že sa ešte aj po tieto ďalšie dni "bezdôvodne" vyškieram popod fúz (ten jeden neslavne známy, čo mi vkuse rastie na brade a musím ho furt vytrhávať pinzetou), potancúvam si a pospevujem. Len tak. Lomcujú mnou bežecko-konverzačné hormóny. :-) Lebo je to všetko nádhera! Jeden mojich z najkrajších beho-zážitkov vôbec. Mocne tuho za to ďakujem ... :-)
A ďakujem Mirkovi Bitarovskému aj za krásne spracovaný kalendár na rok 2016 "Almanach prvý" s príbehmi a históriou čachtickej hradnej pani, Alžbety Báthory - nuž, toľko "k vesmíru", keď som deň predtým hovorila, že by sa mi zišiel nejaký kalendár a hľa, 24-hodinové vybavenie "objednávky". :) Parádne to všetko funguje. Pre viac informácií, pikošiek a zaujímavostí z okolia Čachtického hradu navštívte a sledujte web stránku - nahrade.sk alebo fejsbúčkovú skupinu a pri najbližšej príležitosti choďte toto miesto podporiť svojou prítomnosťou. Oplatí sa. :-)